Prohlédnout si je a prověřit si výhody a slabiny konkurence je jistě správné. Nekopírujte ale konkurenční weby. Bezhlavě plnit vybranou šablonu neplní účel. Zvýrazněte to, čím jste výjimeční. Chtějte mít krásný web, který budou chtít mít i ostatní.

Splňte přání návštěvníkům

 Dejte své cílové skupině přesně to, co očekává a chce. Zkuste to statistiky odhadnout, čas od času vyhodnocovat a předat informace, které daný uživatel hledá. Dodávejte kvalitní zboží s přijatelnou cenou a výborným servisem. Vyhněte se velkým fotkám se slogany bez dalších informací.

Pokud je třeba předat hodně informací, máte spoustu zboží, nabízíte skvělé konkurenční výhody a přidanou hodnotu, přidejte strukturovaný text. Intuitivní weby, kde má každá informace své místo na webových stránkách vedou k úspěchu. Pokud chcete, aby si vaše informace uživatel přečetl a svým textem opravdu zaujmout, musíte jej na něj jasně a viditelně upozornit.

  • změnou grafických prvků
  • změnou pozadí bloků
  • dostatečně velkými mezerami
  • jiným vizuálním prvkem

S textem to nikdy nepřehánějte, protože odradíte klienta. Nikdo nechce investovat spoustu času na hledání klíčové informace. Nabídka musí být vždy stručná a čitelná.

Dbejte na pořadí prvků a důležitost informací

Zabírá příběh a musí mít poutavý děj. Jednotlivé bloky mají mít logiku a navazovat na sebe. Po nabídce služeb podejte informace, proč jsou právě vaše služby výhodné, kdo je pro klienta zajišťuje a dejte možnost služby lehce objednat třeba pomocí kontaktního formuláře.

Držte se jedné linie a nedělejte každou stránku jinak. Dodržujte stejnou strukturu. Nabídněte návštěvníkům dobře strukturované jednotné prostředí, které je snadno pochopitelné. Vždy všechno snadno najdou a bude to fungovat.

Testujte a prověřujte

Pokud tvoříte stránky, ptejte se na názory jiných. Ptejte se klientů, zda našli to, co hledali snadno a rychle, anebo měli potíže.  Při návrhu webových stránek pak zakomponujte změny a znovu je otestujte.

  • uživatel je metrika, která umí vaši práci reálně ohodnotit
  • snažte se vždy vcítit do role uživatele
  • zkoušejte, co hledá, potřebuje, jak přišel, proč přišel a co na webu očekává
  • srozumitelné stránky se zřetelným dějem a jasným spádem s konverzí na konci
  • testujte průběžně a chtějte znát názory uživatelů
  • buďte empatičtí a ztotožněte se s návštěvníkem
  • reálný svět přenášejte do digitálního světa

 [Kamil Rak1]To je jasné, že eshopy mají cílovou skupinu, tak není možné to takhle napsat… spíš něco jako… dejte své cílové skupině co očekává…


Napište nám

captcha
Opište znaky z obrázku.

* / Povinná položka