jak zaujmout navstevniky

Jak zaujmout návštěvníky

Víte co je Bounce Rate? Jde o jeden z nejdůležitějších ukazatelů úspěšnosti projevujících se u online reklamních kampaní a zjišťování úrovně optimalizace cílových stránek. Procentuální poměr, který je mezi počtem návštěvníků, kteří ihned po načtení daných stránek web opustí a celkovým počtem návštěv vyjadřuje právě tento termín. Chvíli, kdy návštěvník na stránkách nevykonal vůbec žádnou akci, jen přišel z reklamních odkazů nebo vyhledávačů a okamžitě ze stránky odešel. Přístupy z reklamních kampaní vykazují opravdu vysokou míru odchodů a oproti tomu návštěvy z přirozených výsledků vyhledávání mají zase naopak nízkou míru odchodů.

Kdo hledá, najde

Ani vysoká míra opuštění stránky neznamená, že je stránky nepoužitelná. Uživatel hledající potřebné klíčové slovo a pojem ve vyhledávači najde to, co potřebuje, a akce pro něj končí. Jakmile zveřejníte odkaz na nový blog-post na sociálních sítích či RSS kanálech, je velmi pravděpodobné, že nastane vyšší míra odchodů. Odběratelé novinek mají další články přečteny a nemají důvod pro další akce. Sledujte průměrnou dobou návštěvy. Pokud se má zákazník dostat na cílovou stránku a informovat se o vaší akci, hodnota Bounce Rate bude vysoká, ale účel je splněn. Pokud jde o realizaci nákupu, je třeba míru odchodů eliminovat na minimum. Pak ke třeba slabá místa stránky nebo e-shopu vylepšit. Zaměřte se na sledování míry odchodů z těch nejnavštěvovanějších stránek.

Tipy, jak snížit Bounce Rate

  • Eliminujte dobu načtení webové stránky či e-shopu skrze Google PageSpeed Service. Myslete i na prohlížení pomocí mobilních zařízeních a použijte mobilní webdesign, tedy responzivní šablony. Zlepšete nekvalitní a technicky nestabilní webhosting.
  • Dbejte na relevantní obsah, klíčová slova a pojmy a použijte i Plánovač klíčových slov Google AdWords. Údaje lze získat také ze statistik návštěvnosti Google Analytics. Statistiky sledujte pravidelně a aktualizujte sestavu klíčových slov.
  • Volte méně reklamy a externích hypertextových odkazů, neboť to znamená více. Neodvádějte pozornost návštěvníků a linky na vaše partnery uvádějte na samostatné podstránce.
  • Uvádějte aktuální informace u reklamních kampaní i u produktů. Odstraňte produkty, které již nenabízíte.
  • Redukujte texty a nepište slohové práce. Eliminujte množství textu na minimum, tvořte tabulky, grafy, obrázky a infografiku. U rozsáhlejších textů umístěte na jeho konec tlačítko pro návrat na začátek.
  • Volte přehledný design, drobkové navigace, přehledné menu a fulltextové vyhledávání. Usnadněte klientům nakupování i pobyt na webových stránkách.
  • Vždy nabídněte další krok, využijte boční sloupce webu, vložte sem odkazy na blog, top produkty, kontakt či fotogalerii.
  • Vysvětlujte odborné pojmy v samostatné sekci, tvořte vlastní interní slovníky pojmů, termíny využijte ve více článcích a podstránkách.
  • Průběžně analyzujte návštěvníky a filtrujte Bounce Rate návštěvy. V Google Analytics účtu vyfiltrujte návštěvníky, kteří okamžitě odešli a nevykonali žádnou další akci.
  • Nabídněte potencionálním klientům výhody nákupu, kvalitu produktů, rychlé dodání a pozáruční servis. Zdůrazněte pozitiva, upozorněte na telefonické linky i emaily a vždy se snažte zachovat si důvěryhodnost.

Dobrý rádce, ale špatný pán

Pokud Bounce Rate ukáže větší čísla, Google vás penalizovat nebude. Googlebot také nekontroluje ani instalaci kódu Google Analytics. Bounce Rate je dobrý rádce, ale špatný pán. Prověří správnou motivaci k odeslání objednávky či formuláře. Vysoká míra odchodů může znamenat i dokonalé splnění cíle, kdy návštěvník právě našel, co hledal a naprosto spokojený opouští váš web.


Napište nám

captcha
Opište znaky z obrázku.

* / Povinná položka