zadani webdesignu

Je třeba si zapamatovat 5 stylů při rozhodnutí o designu. Před úpravou web designu je dobré zrealizovat výzkum. Mezi nejčastější problémy patří tlak a stres, prostě stále spěcháme, nesledujeme pod tlakem času aktuální trendy a také nechceme riskovat a dělat chyby. Nekoncentrujeme se přímo na zákazníka a často si neověřujeme naše domněnky, když si myslíme, že máme pravdu. Pak stále dokola opakujeme ověřené postupy a opakujeme stále stejné chyby. Při tvorbě webdesignu a jakéhokoliv jiného designu se snažte využívat kombinace následujících stylů.

Všeobecně uznávaná rozhodnutí o designu

Unintended Design je takzvaně neúmyslný design vznikající v momentě, kdy se team příliš zaměřuje na vývoj produktu a finální návrh grafické šablony. V tom případě jim uniká nutnost uvažovat použitelností hotového produktu. Neúmyslný design ale nemusí dopadnout vždy špatně. Kreativní myšlení je důležité a ze zdánlivě nevyhovujícího nápadu může vzniknout smysluplný kousek.

Self Design ve formě egocentrického pohledu nemusí být vždy na škodu. Řídit se intuicí a vlastním přesvědčením o správném rozhodnutí, ale zároveň nemusí být v souladu s potřebami vašich klientů. Je dobré konzultovat svůj názor s jinými spolupracovníky, otestovat aplikace v praxi, použití produktu nebo orientaci na webu či e-shopu.

Genius Design je velmi ošemetný. Hrát si na ty, co ví vše nejlíp a na odborníky pouze na základě interních průzkumů nemusí být tím nejkonstruktivnějším řešením. Vědomosti a dosud získané dovednosti nemusí vždycky stačit, je dobré se na věc podívat i z jiné perspektivy a úhlu pohledu. Poraďte se s jinými odborníky a členy teamu. Nechte se inspirovat úspěchem ostatních. Ověřte si jednou za čas také to, zda funguje stále to, co fungovalo doposud.

Activity-Focused Design pracuje s různými scénáři aktivit, využívejte uživatelské testování, zjistěte reakce návštěvníků webu či e-shopu na všechny kroky, které musí podstoupit až po úplné dokončení objednávkového procesu.

User-Focused Design se zaměřuje především na koncové uživatele webové stránky či e-shopu. Je třeba promyslet vytvoření uživatelských person, otestovat jednotlivé postupy a možnosti, hloubkové zkoumání cílové skupiny a snažit se pochopit potřeby uživatelů. Připravte jim skvělý zážitek při procházení vašich stránek i při nakupování na e-shopu.

Vždy si otestujte funkčnost

Bez testování nelze odhadnout chování online klientů na e-shopu i webové stránce. Ušetřete si finanční náklady a čas. Nechte si poradit a vylepšete použitelnost vašeho webu. Sem může patřit moc malý font písma, nečitelný text, nesrozumitelné a nejasně formulované termíny a obchodní či reklamační podmínky. Ztížit situaci mohou i špatně zvolené formuláře nebo nefungující hypertextové odkazy.


Kontaktujte nás, přivedeme VÁM nové zákazníky.

Pojďte se setkat ohledně reklamy a možností ve Vašem oboru. Pokud navíc zašlete základní info o Vaší firmě, získáte zdarma také reálné odhady, jak Vám reklama bude fungovat. Nebo volejte 603 757 092.