Jsou důležité recenze?

Jsou důležité recenze?

Víte jak řešit špatné recenze? Zavinila nevčasnou dodávku zboží přepravní společnost a vy jste to odnesli na celé čáře? Mnoho špatných recenzí se objevuje takřka neprávem v komentářích na vašem webu, na e-shopech i na sociálních sítích. Můžete je najít i na hodnotících serverech, kam píší spotřebitelé své zkušenosti.

Jak jsou na tom recenze

Tak například až 79 % zákazníků věří všem on-line recenzím stejně jako osobnímu doporučení. Až 73 % zákazníků tvrdí, že pozitivní hodnocení u nich vzbuzuje mnohem větší důvěru. Dalších 67 % zákazníků si nejdříve pro získání důvěry přečte v průměru 6 recenzí. Oproti tomu jen 21 % zákazníků nevěří on-line recenzím, jako osobnímu doporučení. A pouze 12 % zákazníků si on-line recenzí vůbec nevšímá. Na on-line recenzích tedy záleží. Ubývá osobního doporučení, není na něj čas. Zkušenosti jiných zákazníků jsou vyhledávány na internetu před nákupem. Na druhé straně je spousta kladných referencí, které si zaplatí společnosti sami.

Řešení špatných recenzí

Rozhodně je jen tak neignorujte. Špatné recenze se sami nevyřeší a ani sami od sebe nezmizí. Potenciální zákazníci si je přečtou, vaše mlčení vezmou jako důkaz toho, že vás názor klientů vlastně nezajímá a nedáte na zpětné vazby. Snižujete si tím šanci, jak obstát ve velké konkurenci dalších e-shopů. Ono negativní hodnocení neberte na lehkou váhu, mlčení přece znamená souhlas. Nikdy nenechejte špatnou kritiku bez odpovědi.

Určitě neodpovídejte na kritiku hned a nechte vychladnout emoce. Nechte to uležet přes noc a odpovězte, až budete nad věcí. Nikdy nebuďte agresivní, podráždění a zachovejte profesionální image. Reakci nevidí pouze zákazník, kterému právě odpovídáte, ale také všichni, co možná u vás v budoucnu chtějí nakoupit. Až 64 % potenciálních klientů totiž upustí od nákupu, vidí-li, že je reakce agresivní. Nejvíce funguje důkaz, proto nechoďte kolem horké kaše a reagujte přímo. Reakci podpořte fyzickým důkazem, fotkou, videem a podobně. Uspokojený klient se rád vrátí. Špatné hodnocení a stížnost je příležitostí, jak ukázat svůj skvělý přístup v nesnázích a to je dobrá reklama.


Napište nám

captcha
Opište znaky z obrázku.

* / Povinná položka