Provozování eshopu není sranda – 3. část
Je třeba vědět, že u vás nenakoupí každý. Jistě máte specifickou nabídku pro specifický typ zákazníků. Každý z nás je jedinečný a konkrétní aktivitu dělá z určitých důvodů.
Orientace na cílového zákazníka
- vzbuďte zájem o vaše produkty
- buďte konkrétní ve svých sděleních
- vytvořte si persony, pro které budete tvořit nabídku a obsah
Kvalitní titulky stránek
Titulek je tím nejdůležitějším samostatným SEO faktorem. Má primární úlohu z hlediska optimalizace pro vyhledávače, protože se zobrazuje na mnoha místech.
- krátký výstižný text, který informuje o obsahu stránky
- navrhujte jej na základě analýzy klíčových slov a obsahu stránky
- text musí vyzývat ke kliknutí
- musí být viditelný ve vyhledávačích, agregátorech i příspěvcích na sociálních sítích
Meta tag description
Krátký popisek umístěný v hlavičce stránky ve stručnosti informuje o textu na dané stránce, jde o rozšířený titulek. Význam meta tagu je z hlediska SEO menší a obejdete se i bez něj. U eshopů je dobré jej vyplnit zejména u hlavních produktů v sortimentu.
- popisek v meta tag description vyhledávače zobrazí ve svých výsledcích, pokud na stránce nenajdou dostatek obsahu
- Facebook jej používá při sdílení
- text má obsahovat výzvu k akci
Přehledný zdrojový kód
Čistý a přehledný zdrojový kód s minimem in-line vložených CSS stylů, JavaScript a podobně. Potíže tkví v zobrazování stránek v různých prohlížečích. Web musí být kvalitně zobrazen prostřednictvím počítače, tabletů i mobilních telefonů. Nemusíte mít 100% validní HTML kód, neboť si vyhledávače i moderní prohlížeče poradí i s běžnými chybami.
- pro kontrolu zvolte validátor W3C
- stránky v různých prohlížečích zobrazíte díky službě Browsershots.org
- zkuste procházení stránek prostřednictvím textového prohlížeče Lynx, který vidí stránky naprosto stejně jako vyhledávače
- pro bezproblémovou indexaci vašich stránek usnadněte procházení
- robot vyhledávače nezaindexuje stránku vyžadující vyplnění vstupního formuláře
Interní linkbuilding a nefunkční odkazy
Odstraňte nefunkční odkazy z vlastního webu. Jde o velmi častou a zásadní chybu.
- pravidelně používejte nástroj Xenu pro hledání nefunkčních odkazů
- změna URL bez přesměrování starých adres přináší ztrátu dříve získaných zpětných odkazů
Kontaktujte nás, přivedeme VÁM nové zákazníky.
Pojďte se setkat ohledně reklamy a možností ve Vašem oboru. Pokud navíc zašlete základní info o Vaší firmě, získáte zdarma také reálné odhady, jak Vám reklama bude fungovat. Nebo volejte 603 757 092.